2018/06/11

Lecimy dookoła świata!! :) Jak i gdzie wyszukiwaliśmy loty? Problem z odwołanym lotem oraz z bardzo małym bagażem podręcznym..

Zanim zakupiliśmy Nasze bilety, przez kilka miesięcy obserwowaliśmy niemal codziennie ceny przelotów w interesującym Nas kierunku. Wyszukiwaliśmy przeróżne możliwości, wiedząc że miejscem docelowym ma być Kalifornia. Naszym zdecydowanym numerem jeden jeśli chodzi o wyszukiwarki jest skyscanner. Głównie ze względu na możliwości wyszukiwania lotów z wybranego kraju do: ''wszędzie''. W ten sposób można obserwować interesujące kierunki, dobierać miejsca przesiadek itp. Oczywiście nie jest to proste, ale jeśli tak jak My jesteście w miarę elastyczni co do terminu (nam przesiadka 2 dniowa w Singapurze i 3 dniowa w Osace bardzo odpowiada - wręcz lepiej niż mielibyśmy lecieć bezpośrednio bo będzie okazja zobaczyć dodatkowe miejsca) - to takie wyszukiwanie na szeroką skalę ma jak najbardziej sens. To właśnie dzięki temu wymyśliliśmy, że nie dokładając dużo więcej możemy polecieć dookoła świata, zamiast lecieć do USA i z powrotem. Wpierw znaleźliśmy bardzo tanie loty z Berlina do Azji (Singapur, Malezja, Tajwan, Tajlandia). Wiedzieliśmy też, że jeśli lecieć dookoła świata to nie ma opcji nie zatrzymać się na Hawajach, które są po drodze, a na Hawaje najtańsze loty są z Japonii. Udało się więc dobrać również tanie połączenie Air Asią z Singapuru do Japonii i tak oto powstał plan podróży do USA. Loty między wyspami Oahu i Big Island są w stałej cenie każdego dnia, a połączenie z Hawajów do Los Angeles o dziwo najtańsze było gdy kupiło się bilet do San Diego z wcześniejszą przesiadką w LA - więc tak naprawdę będziemy mogli wysiąść na dowolnym z tych lotnisk. Na koniec pozostał lot powrotny - i tu niestety nie było nic taniego bezpośrednio do Niemiec czy Polski, dlatego w pierwszej opcji zdecydowaliśmy się kupić bilet z Los Angeles do Mediolanu, a z Mediolanu tanim Easy Jetem do Berlina.

Niby wszystko zakupione aż tu nagle miesiąc później, zupełnie niespodziewanie dostajemy wiadomość, że lot z Los Angeles do Mediolanu został odwołany! Bilety te kupiliśmy przez portal gotogate.com, i niestety ale od miesiąca sprawa zwrotu pieniędzy za ten lot jeszcze nie została załatwiona - ale jesteśmy dobrej myśli. Lot Easy Jetem niestety przepadnie, ponieważ opłata za odwołanie czy przebookowanie jest znacznie wyższą niż kosztował nas bilet. Rozpoczęliśmy więc nowe poszukiwania biletu powrotnego. W taniej wersji tak naprawdę nie było wyboru - musieliśmy lecieć przez Reykjavik na Islandii, a stamtąd na szczęście lata bezpośrednio do Poznania samolot linii Wizzair, także chociaż przy powrocie unikniemy już podróży autobusem i trafimy bezpośrednio do domu. Poza tym - spędzimy jeden dzień na Islandii! Znowu są to dla Nas jakieś plusy tej zmiany ;). Koszt niestety oprócz strat poniesionych w związku z odwołaniem lotu - także jest nieco wyższy niż miał być w pierwotnej wersji:

Los Angeles - Reykjavik - 535 zł

Reykjavik - Poznań - 424 zł

Co do wyszukiwania lotów to tak jak pisałem w pierwszej kolejności używamy skyscanner'a, ale zawsze po wyszukaniu lotu, porównujemy ceny z innymi wyszukiwarkami, a także z ceną bezpośrednio na stronie danej linii lotniczej. Do tej pory jednak zawsze cena wyszukana przez skyscanner okazywała się tą rzeczywiście najtańszą opcją.
Bilety kupujemy oczywiście tylko z darmowym bagażem podręcznym oraz bez żadnych innych dodatkowych (płatnych) usług. Bagaż podręczny w większości linii jest podobnej wielkości, jednak podczas Naszej podróży napotkamy na dwie linie, które mają w cenie znacznie mniejszy bagaż podręczny od standardowego rozmiaru..

Scoot -  54cm x 38cm x 23cm
Air Asia -  56cm x 36 cm x 23 cm
United Airlines - 43 cm x 25 cm x 22 cm
Hawaiian Airlines -56 cm x 36cm x 23 cm
WOW Air -  42 cm x 32 cm x 25 cm
Easy Jet - 56 cm x 45 cm x 25 cm

Jak widać United Airlines i WOW Air mają wliczony w cenę tylko przedmiot osobisty o znacznie mniejszych wymiarach aniżeli regularny bagaż podręczny. My póki co jednak nie przejmujemy się i będziemy się martwić na miejscu, po powrocie na pewno opowiemy Wam jak udało Nam się zmniejszyć Nasze plecaki do wymaganych wymiarów i miejmy nadzieję, że nie będziemy musieli dodatkowo dopłacać! :)